محصول اولیه خود را در دسترس چه کسانی قرار دهیم؟!

0
89
محصول اولیه
  • محصول اولیه استارتاپمان را چه زمانی وارد بازار کنیم؟
  • اصلا آن را به بازار روانه کنیم؟
  • آیا با رسیدن این محصول حداقلی به دست مشتریان، ما آن ها را از دست نخواهیم داد؟

سؤالاتی که این روزها زیاد از استارتاپ های اطراف می شنوم!

بعضی از این سؤالات من را می ترساند، ترس از اینکه نکند ایده از ابتدا اعتبار سنجی نشده و تیم شروع به کار کرده باشد که حالا جامعه ای برای تست محصول حداقلی خود ندارد! امیدوارم این نباشد و تیم، خود را یک گام به شکست نزدیک نکرده باشد.

با نادیده گرفتن این ترس و در نظرگرفتن این که بعد از اعتبار سنجی با مشتریان بالقوه خود مکالماتی داشته اید، یک فرضیه برای مجموعه حداقلی ویژگی های محصولتان ترتیب دهید. از مشتریان بالقوه خود خیلی صریح و ساده بپرسید که مشکلات و نیازهایشان چه هستند و بعد از آن یک لیست از ویژگی های راه حل هایی که محصولتان در آینده پیشنهاد خواهد داد، تهیه کنید.

پنلی بسازید و این مشتریان و افرادی که احتمالا در آینده مشتری شما خواهند بود را در آن جمع کنید و محصول اولیه را به آن ها نشان دهید، بدون هیچ ترسی از مشتریان خود بپرسید که کدام ویژگی محصول شما را دوست دارند و کدام را نه. با این کار مشتریان خود را از دست نخواهید داد، لازم نیست محصولتان فوق العاده و حیرت انگیز باشد، بلکه کافی است خوب کار کند.

تست ۱۰۰ دلاری را انجام دهید: بعد از نشان دادن محصول اولیه به مشتری از آن ها بپرسید که اگر فقط ۱۰۰ دلار (بومی سازی را فراموش نکنید) داشتند، آن را روی کدام مورد سرمایه گذاری می کردند؟ با این سؤال کمی به راه جریان درآمدی خود نزدیک تر می شوید.

حالا با اینگونه سؤالات میزان تقاضا و سطح قیمت محصولتان را محک بزنید:

  • چه قیمتی را برای این محصول منطقی می دانید؟
  • آیا حاضرید این محصول را پیش خرید کنید؟
  • بیشتر تمایل دارید برای استفاده از این محصول یک بار پرداخت داشته باشید یا اینکه بر مبنای موقعیت پرداختتان صورت گیرد؟

فراموش نکنید که پول و زمان شما محدود است، برای آن ارزش قائل شوید و برنامه ریزی شده و هدف دار گام بردارید.

 

افزودن دیدگاه